Logo
  • Úvod
  • O nás
  • Služby
  • Testy
  • Vzdelávacie akcie
  • Cenník
  • Obchod
    • Obchod
    • Môj účet
    • Pokladňa
    • Košík
    • Obchodné podmienky
  • Podcasty
  • On-line konzultácie
  • Kontakty
Logo Logo
  • Úvod
  • O nás
  • Služby
  • Testy
  • Vzdelávacie akcie
  • Cenník
  • Obchod
    • Obchod
    • Môj účet
    • Pokladňa
    • Košík
    • Obchodné podmienky
  • Podcasty
  • On-line konzultácie
  • Kontakty

Psychologické poradenstvo

Home    Services    Diagnostika a testovanie, Odborné psychologické poradenstvo pre vodičov, Psychoterapia, Psychologické poradenstvo, Výcviky
Psychologické poradensvo

Psychologické poradenstvo a diagnostika zamerané na riešenie pracovných a osobných problémov

Psychologické poradenstvo a diagnostika zamerané na riešenie pracovných a osobných problémov, ktoré by mohli ovplyvňovať pracovný proces, znižovať výkonnosť a efektívnosť práce. Cieľom je pomoc pri analýze a samotnom procese riešenia existujúcich problémov, tak aby bol človek schopný zapojiť sa plnohodnotným spôsobom do pracovného procesu, ako aj pracovať na ďalšom osobnostnom i profesijnom raste a tým napomohol k celkovému rozvoju a zvyšovaniu konkurencieschopnosti organizácie. Odborná psychologická pomoc sa zameriava na interpersonálne správanie a komunikáciu, schopnosť riešenia problémov, emocionálnu stabilitu, sebadôveru, primeranú sebaistotu, stabilný prejav a sebaovládanie, primerané emočné reagovanie na záťažové situácie.

Zvládanie záťažových situácií a intervencie

Zvládanie záťažových situácií a intervencie zamerané na:
– schopnosť zvládať úlohy v časovom strese;
– správne si definovať priority a rozvrhovať činnosti;
– schopnosť pracovať s viacerými informáciami a úlohami naraz;
– schopnosť udržať stabilitu výkonu;
– schopnosť kontrolovať svoje emocionálne prejavy a správanie sa v strese a zvládnuť úlohy pod tlakom s dôrazom na kvalitu výkonu.

Tréning neefektívnych niekedy až problematicko - ofenzívnych komunikačných prejavov

Tréning neefektívnych niekedy až problematicko – ofenzívnych komunikačných prejavov prostredníctvom sociálno – psychologického programu „Sociálne hranice a hranice agresivity“. Cieľom programu je prehĺbenie uvedomenia v oblasti agresívnych, neprimeraných reakcií v sociálnom poli a ich prehodnotenie tak, aby boli adaptívnejšie a primeranejšie. Program pozostáva z ôsmich stretnutí. Dôraz je kladený na vhľad, uvedomenie si a pochopenie svojich interakcií s okolitým prostredím. Pri hĺbke uvedomenia úlohu zohrávajú schopnosti, zručnosti a osobnostné nastavenie klienta. Hlavným cieľom je následne aplikovať poznatky do reálneho života klienta a jeho fungovania pri každodenných povinnostiach.

Prevencia pred vznikom syndrómu vyhorenia, predovšetkým pri práci v dlhodobom strese

Čo je syndróm vyhorenia?
Je to stav citovej vyčerpanosti, ktorý sa prejavuje dlhodobým subdepresívnym ladením (Křivohlavý, 2001). Stretávame sa s ním vo všetkých subjektívne náročných povolaniach, kde výdaj preváži nad príjmom. V povolaniach, kde zažívame rad frustrácií – dokážeme menej než by sme chceli, v povolaniach, ktoré vyžadujú rýchle rozhodovanie a nezvratné činy. Pri dlhodobej záťaži je nutné mať dobré rodinné zázemie a aktívny odpočinok (Vymětal, 2003).
Všeobecný obraz symptómov vyhorenia sa prejavuje v štyroch rovinách:
Duševná (kognitívna): negatívny obraz vlastných schopností, strata záujmu o profesné témy, únik do fantázie, ťažkosti so sústredením pozornosti.
Citová: skľúčenosť, sebaľútosť, pocit bezmocnosti, nervozita, pocit nedostatku uznania. Telesná rovina: vegetatívne problémy (srdce, dýchanie, trávenie), zvýšená náchylnosť k chorobe, bolesti hlavy, svalové napätie, poruchy spánku, vysoký krvný tlak, rýchla unaviteľnosť.
Sociálna: oslabenie výchovnej angažovanosti, vyprchanie snahy pomáhať problémovým žiakom, obmedzenie kontaktov s kolegami, ale aj so žiakmi a rodičmi, pribúdanie konfliktov v súkromí a nedostatočná príprava na vyučovanie. Človek sa cíti vyčerpane duševne aj fyzicky. Má pocit beznádeje, bezmocnosti, radosť z práce vystrieda nechuť čokoľvek robiť.
Vyhorenie väčšinou nie je dôsledkom izolovaných traumatických zážitkov, ale prejavuje sa ako pomalé, vleklé psychické vyčerpanie a možno ho chápať ako dôsledok dlhodobého pôsobenia stresu a nevhodného vyrovnávania sa s telesnou aj psychickou záťažou (Křivohlavý, 2001).
Trvá niekoľko rokov a prebieha vo viacerých fázach:
1. Nadšenie.
2. Stagnácia.
3. Frustrácia.
4. Apatia.
5. Syndróm vyhorenia. Štádium úplného vyčerpania (Henning, Keller, 1996).
Prevláda prevažne medzi pracovníkmi v pomáhajúcich profesiách a je definovaný ako syndróm emočného vyčerpania, depersonalizácie a pracovnej výkonnosti. Emočné vyčerpanie predstavuje stratu energie, fyzické a psychické vyčerpanie, objavuje sa pocit bezmocnosti a nepotrebnosti. Depersonalizácia sa prejavuje negatívnym postojom k ostatným, potrebou dištancovať sa od ostatných a podráždenosťou k druhým ľuďom. So zníženou pracovnou výkonnosťou sa môžeme stretnúť u ľudí, ktorí prežívajú pocit neschopnosti, majú nízke sebavedomie a sebaúctu (Maslach, Goldberg, 1998).

Tréning komunikačných zručností (verbálna, neverbálna komunikácia, efektívna komunikácia)

Ozrejmenie základných princípov efektívnej a asertívnej komunikácie. Naučiť sa z čoho pozostáva, identifikovať princípy a zásady efektívnej a asertívnej komunikácie. Nácviky komunikačných situácií. Komunikácia a komunikačné zručnosti v práci. Základy verbálnej a neverbálnej komunikácie. Odhadovanie gest, mimiky a postojov pri neverbálnej komunikácii. Argumentácia a presviedčania. Aktívne počúvanie a jeho prvky. Empatia a dôvera v komunikačnom vzťahu. Kontramanipulatívne techniky. Odstraňovanie komunikačných šumov. Typológia komunikačných partnerov. Postavenie efektnej a efektívnej komunikácie. Zvládanie konfliktných a stresových situácií.

Rozvoj zamestnancov a vedúcich pracovníkov

Rozvoj zamestnancov a vedúcich pracovníkov spojených s identifikáciou potrieb, slabých a silných stránok.

Adresa:
Poliklinika Chrenová
Fatranská 12
949 01 Nitra

Fakturačné údaje:

Psycho Klinik, s.r.o.

Ambulancia klinickej psychológie

Tribečská 6

949 01 Nitra

IČO: 50929691

DIČ: 2120540928

IBAN SK29 0200 0000 0038 3450 8656 VÚB

Nie sme platcami DPH

Telefonické kontakty:
PhDr. Peter Klubert, PhD.
0903 602 229

Mgr. Martina Klubertová
0903 564 489

Mgr. Zdenka Németová
0950 832 239

Mgr. Miroslava Kuľková Veselá
0950 832 239

Pracovná doba:
pondelok – piatok 8:00 – 15:00

Kde nás nájdete

Táto stránka používa súbory cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Pokračovaním alebo kliknutím na tlačidlo "AKCEPTOVAŤ" vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookies.
AKCEPTOVAŤViac informácií o zásadách ochrany osobných údajov.
Zásady ochrany osobných údajov a cookies

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ